Black Hat SEO kontra White Hat

17 sierpnia 2015

Co odróżnia Black Hat od White Hat SEO? Krótko mówiąc White Hat SEO będą to takie działania, które są zgodne z wytycznymi Google.

Obecnie najlepsze firmy pozycjonerskie stosują metody takie jakie content marketing oraz inbound marketing, które charakteryzują się dużą skutecznością. Opierają się one przede wszystkim na przygotowaniu wartościowych treści oraz ciągłym aktualizowaniu strony. W tej metodzie nie wykorzystuje się zaplecza, które ma niską jakość. Obecnie nie wykorzystuje się już precli. W białym kapeluszu seo należy dbać o rozbudowywanie swojego serwisu oraz jego poziom użytkowy, tak by była to strona jak najbardziej przyjazna użytkownikom. W przypadku czarnego kapelusza SEO stosuje się takie działania, które są niezgodne z regulaminami wyszukiwarek. Przede wszystkim wymienia się linki o bardzo małej wartości albo stosuje się specjalne systemy wymiany linków. W ten sposób szybko i sztucznie buduje się pozycję swojej strony. Typowymi działaniami dla czarnego kapelusza SEO będzie ukrywanie linków, które znajdują się w kolorze strony przez co dla użytkownika będą niewidoczne.

Pozycjonowanie black hat Niektórzy decydują się także na działania, które określa się jako cloaking. Są to formy, w których wykorzystuje się dla wyszukiwarek zupełnie inne treści niż te widoczne dla użytkownika. Taka praktyka pozwala na wpychanie słów kluczowych przez co zdobywanie pozycji ma być szybsze. Do czarnego kapelusza zalicza się także używanie zbyt dużej ilości słów kluczowych. Dlaczego klienci decydują się na BHS? Przede wszystkim z braku należytej wiedzy na temat pozycjonowania. Każdy bowiem da się nabrać na reklamy, które oferują szybkie zdobycie pozycji. Nikt jednak nie mówi w tych reklamach o tym, że to zdobywanie pozycji będzie niezgodne z tym czego wymaga od nas Google. Takie pozycjonowanie może się jednak źle dla nas skończyć. Zagrożenia, które wiążą się ze stosowaniem Black Hat SEO Działania, które będą niezgodne z narzuconymi przez Google zasadami mogą się wiązać z krami, które zostaną nałożone na naszą stronę internetową. Dlatego nim podejmiemy decyzję o współpracy z firmą pozycjonerską warto zawsze spytać jakie metody działań będzie ona stosować. Oczywiście pozycjonowanie białym kapeluszem SEO zajmuje więcej czasu, ale warto się na nie zdecydować ponieważ efekty będą dużo trwalsze a jednocześnie strona nie będzie się narażała na kary ze strony Google. Gdy chcemy mieć funkcjonujący przez lata serwis, lepiej nie podejmować działań, które mogą sprawić, że Google będzie źle traktować naszą stronę.

Marcin Musiał

Specjalista social media w jednej w Wrocławskich agencji interaktywnych.