Czym się kierować przy pozycjonowaniu

28 sierpnia 2015

-Dla pozycjonowania najważniejsze jest przygotowanie strony internetowej, która będzie wygodna dla użytkowników.

Powinna to być strona intuicyjna, przejrzysta oraz przyjazna dla użytkownika. Pozycjonowanie ma być dla niej dodatkiem i nie powinno zaburzać tego co ma odbierać użytkownik - pozycjonowanie powinno się złożyć z optymalizowania strony oraz zdobywania linków prowadzących do danej strony. Zawsze trzeba zacząć od optymalizacji. - Pozycjonowanie według Google to proces, który powinien przebiegać naturalnie. Wszystko powinno wyglądać tak, że twórca tworzy bardzo dobre treści na stronę i w związku z tym cieszy się zainteresowaniem użytkowników. Internauci przekazują jego stronę innym użytkownikom i dzięki temu jest popularny. Taki model jednak jest utopią i zdecydowana większość osób stosuje jeszcze inne rozwiązania dzięki czemu szybciej buduje się wysoką pozycję w wyszukiwaniach - mamy pewne techniki pozycjonowania, które charakteryzują się skutecznością, ale są to jednak takie techniki, które łamią zasady przygotowane przez Google. Dlatego takich działań lepiej się wystrzegać lub też stosować je w rozsądnych ilościach - dobra strona obecnie musi być responsywna, a więc musi być tak przygotowana, że będzie się dobrze wczytywała na urządzeniach mobilnych. - Kluczowym elementem pozycjonowania będzie oczywiście tekst. Warto, by było go stosunkowo dużo. Chodzi o to, by w treści takiego tekstu można było zawsze umieścić najważniejsze dla nas słowa kluczowe. - Grafika jest takim elementem, który ma uzupełniający charakter, ale też mniejsze znaczenie dla pozycjonowania niż tekst. Zawsze jednak warto o tą grafikę zadbać, ponieważ dzięki niej łatwiej jest korzystać ze strony użytkownikom a to może wpłynąć na pozycję.

Marcin Musiał

Specjalista social media w jednej w Wrocławskich agencji interaktywnych.