Remarketing AdWords – skuteczne strategie

10 sierpnia 2015

Remarketing AdWords – wybrane strategie działania.

Chyba dla każdej firmy niezwykle ważną kwestią jest to czy klient będzie do nas chciał wrócić. Dlatego warto stosować kampanie remarketingowe, które będą przygotowane z dbałością o wszystkie szczegóły. Chodzi o to, by przyniosła ona odpowiednie rezultaty. Przedstawiamy Państwu sprawdzone działania, dzięki którym będzie można przygotować skuteczną kampanię marketingową.

1) Strategie dla listy remarketingowej: - należy dotrzeć skutecznie do wszystkich użytkowników witryny - to podstawa każdej kampanii AdWords. Chodzi o to, by reklamę kierować do wszystkich użytkowników strony - prezentować należy różne produkty. Chodzi o to, by prezentowanie było oparte o skuteczne listy remarketingowe. - zdobywanie klientów z porzuconym koszykiem - zachęcenie do kupowania kolejnych produktów - dotarcie do klientów w określonym czasie od zakupów.

2) Strategie reklamowe: - reklama jest tworzona pod kątem remarketingu - reklama taka musi być dostosowana odpowiednio do zainteresowania konkretnej grupy docelowej. Należy dopasować wizualnie wygląd strony oraz zawierać wezwanie do działania - należy wykorzystywać galerię reklam to tworzenia displayowej reklamy. W tej chwili galeria reklam to narzędzie, które jest bezpłatne i przygotowane przez Google. - docierać należy do odbiorców przy stosowaniu różnych formatów reklam.

Ustalanie stawek kampanii3) Strategie ustalania stawek: - wyższe stawki należy dostosować do listy remarketingowej, co do której istnieje zdecydowanie większe prawdopodobieństwo konwersji. W ten sposób będzie można dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów - trzeba dostosować skutecznie strategię ustalenia stawek maksymalizujących konwersję. Warto do tego wykorzystać optymalizator konwersji. Jest to narzędzie, które maksymalizuje zwrot stawek w rzeczywistym czasie.

4) Strategie ogólne: - należy wydłużyć okres członkostwa list - tego rodzaju działanie sprawia, że można zaangażować większą liczbę osób odwiedzających stronę - należy pośpiesznie wyświetlać reklamy po jak najkrótszym czasie po opuszczeniu strony przez klientów - zwiększamy zasięg naszej reklamy - należy skrócić listę do użytkowników, którzy będą odwiedzać stronę - reklamy wyświetla się wtedy, gdy użytkownik ją widzi

5) Strategie długoterminowe: - należy starać się o zwiększenie listy, dzięki której ruch w witrynie będzie większy. Należy zastosować uzupełniającą strategię, która będzie gwarantowała, że do witryny będzie można przyciągnąć większe ilości użytkowników. Trzeba dopasować do tego listy remarketingowe. - należy inwestować w witrynę, dzięki której będzie można osiągać dobre wyniki Zawsze należy wybrać strategię remarketingu do konkretnych celów oraz odbiorców. Chodzi o to, by zagwarantować sobie jak największą skuteczność reklamy.

Marcin Musiał

Specjalista social media w jednej w Wrocławskich agencji interaktywnych.