Pozycjonowanie strony internetowej – czy to się jeszcze opłaca?

1 września 2015

Zasady, które rządzą marketingiem internetowym ciągle się zmieniają. Te zmiany często są radykalne i trudno za nimi nadążyć.

Często spotykamy się z pytaniami czy warto pozycjonować strony internetowe. Czy takie działanie będzie się opłacać. Trzeba sobie na początek odpowiedzieć czy w ogóle wiemy czym pozycjonowanie jest. Wiele osób wyciąga błędne wnioski na podstawie tego co oferują im agencje SEO, które są nierzetelne. Zaczyna się niewinnie. Najczęściej firm mówi o tym, że ma duże możliwości i certyfikaty od Google. Przedstawia nam ofertę na szybkie, skuteczne pozycjonowanie. Ale trzeba sobie tutaj wyjaśnić kilka spraw: •Czym jest pozycjonowanie strony internetowej? Pozycjonowanie to świadome i celowe działanie, które ma na celu manipulowanie wynikami wyszukiwań. Należy pamiętać, że celowe manipulowanie tymi wynikami nie będzie zgodne z zasadami narzuconymi przez Google.

Łamiąc takie wskazówki będziemy się narażać na kary ze strony Google. Najczęściej strona będzie gwałtownie obniżać swoje wyniki a nawet może być usunięta z wyników wyszukiwania. •Czy Agencja SEO posiadająca certyfikat Google to dobry wybór? jeśli firma mówi, że ma certyfikat od Google związany z pozycjonowaniem to już jest sygnał, że będą to oszuści. Google nie wystawia takich dokumentów. Wyjątkiem mogą być certyfikaty Adwords, jednak one nie mają znaczenia, gdy chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania. Deklaracje te to chwyt marketingowy, który jest całkowicie nieudolny. •Bezpieczne pozycjonowanie To tak naprawdę takie stwierdzenie, które jest nieco kuriozalne i śmieszne. Szczególnie, jeśli będziemy je traktować jako proces, który znany jest sprzed nowych algorytmów Pingwin i Panda. Błędem, który często się popełnia będzie nastawienie pozycjonerów jedynie na to, by budować linki do strony. To jednak błędne przekonanie, ponieważ obecnie linki już nie są tak ważne. Natomiast ich chaotyczne budowanie będzie prowadzić do kary ze strony Google. Dlatego przy budowaniu linków należy się wykazywać należytą ostrożnością.

Marcin Musiał

Specjalista social media w jednej w Wrocławskich agencji interaktywnych.